Nieuwe Facebook Like knop

facebook like

Het werd al enkele maanden geleden aangekondigd, maar nu is hij er. Dé nieuwe Facebook Like button. Bang dat je niet meer op de alom bekende duim zal kunnen duwen? Geen schrik, hij blijft bestaan. De nieuwe Facebook knop zal naast de duim vijf andere emoties tonen. Deze emoties zijn een bundeling van de meest voorkomende reacties van mensen.

Waarom veranderen ze iets waar ze zo bekend voor zijn?

Wie Facebook zegt denkt meteen aan de like button, maar waarom veranderen ze deze nu? Eerst en vooral levert de like button soms vreemde situaties op.. De oma van persoon X is overleden en toch klikt persoon Y op vind-ik-leuk, wie zou er dit in het echt doen? Niemand toch?

Men heeft verschillende pogingen ondernomen om dit probleem op te lossen. Verschillende andere pogingen waren niet goed genoeg en het logische alternatief, de dislike button was geen mogelijkheid want het zou te veel negativiteit voortbrengen. Na enkele jaren van brainstormen zullen we Facebook niet enkel met de duim associëren maar ook met een hartje, lachend gezichtje, wenend mannetje, een boos mannetje en een verontwaardigd gezicht.

 

Benieuwd hoe jij deze nieuwe emoties kan inzetten voor jouw bedrijf of merk? Compas helpt je graag! Contacteer ons.