Social Media

We kunnen er niet om heen, social media is meer dan ingeburgerd. Dagelijks checken we onze Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat…. accounts meermaals. Als bedrijf liggen er heel wat mogelijkheden open om potentiële klanten te bereiken op de kanalen die ze ook echt gebruiken.

Strategie

Alles begint met een goed doordacht plan. Wil je vooral werken aan merkbekendheid, meer engagement van je doelpubliek of rechtstreekse conversies? Hoe moet dit aangepakt worden, op welke kanalen moet er gewerkt worden…? Al deze vragen moeten in de strategie beantwoord worden. Kadert deze strategie in een grotere online marketing strategie, dan ben je goed bezig!

Uitvoering

Nadat de strategie vastligt, is het tijd voor actie. Op regelmatige basis posten om een zo groot mogelijk en relevant bereik te behalen, dat is de bedoeling. Dit kan eventueel gepaard gaan met adverteren op social media om het bereik een (al dan niet tijdelijke) boost te geven.

Analyse

Meten is weten. Ook dat geldt voor social media! Welke onderwerpen werken goed, op welk tijdstip wordt er best gepost, leveren video’s of foto’s het grootste bereik … ? Door je updates grondig te analyseren kan hier een antwoord op geformuleerd worden zodat je toekomstige posts nóg betere resultaten zal opleveren.

Interesse in Social Media?

We helpen je graag om meer mensen te bereiken via social media.

Contacteer ons