Strategie voor online/digitale marketing bepalen

Zonder een strategie mis je veelal het effect van online marketing. Om de juiste mensen te bereiken moet je eerst weten wie je doelgroep is, hoe deze mensen op zoek gaan naar je producten en/of diensten, hoe zij zich gedragen op je website etc. Daarvoor doorlopen we samen verschillende stappen om zo tot een strategie te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden.

 

online strategie compas

Stap 1: Auditonline marketing audit

De eerste stap tot het opstellen van een online marketing strategie is een audit. In deze audit gaan we na hoe goed je het online doet. Dit doen we aan de hand van een SEO audit, Google Analytics, Google Search Console. Maar we gaan ook je social media kanalen analyseren, bekijken of de content op je website optimaal is etc.

Een duidelijk document dat je leert hoe goed je het online doet en wat verbeterd kan worden. Dat mag je verwachten van de audit.

keyword researchStap 2: Zoekwoord onderzoek

Weet je ongeveer hoeveel mensen er maandelijks je product/dienst online opzoeken? Hoeveel concurrentie er is op deze zoekwoorden? Hoeveel het ongeveer kost om op deze zoekwoorden te adverteren? Welke andere zoekopdrachten mensen ingeven waar je misschien nooit aan dacht? Of zelfs hoeveel mensen er maandelijks op zoek gaan naar de naam van je concurrenten?

Een zoekwoordonderzoek is meer dan een voorbereidend excel document voor SEO en SEA. Mits juist geïnterpreteerd, kan je heel wat dingen bijleren over de markt waarin je actief bent, de problemen die klanten kunnen ervaren…

Stap 3: Doelstellingen & KPI’skpi

Eenmaal we weten waar de struikelpunten van je website zijn, hoe je social media kanalen het doen of wat er beter kan aan je
nieuwsbrieven kunnen er doelstellingen opgesteld worden.

Samen maken we ambitieuze, haalbare doelstellingen. Die doelstellingen meten we met KPI’s of Key Performance Indicators. Op regelmatige basis moeten deze KPI’s dan ook getoetst worden aan de doelstellingen.

online marketing strategieStap 4: Strategie

In deze stap gaan we over tot de werkelijke strategie. We bespreken de interessantste tactieken en stellen een plan van aanpak op. Wil je werken aan je merkbekendheid in je doelgroep? De strategie zal duidelijk uitleggen hoe dit bereikt kan worden door bijvoorbeeld een social media advertentiecampagne, display advertising,…

Wil je ook werken aan je online strategie? Contacteer ons.

Hoe zit het met jouw online strategie?

We bespreken dit graag bij een kop koffie. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

Contacteer ons