SEO-pijler 1: Content

Zoekmachine optimalisatie (SEO) bestaat uit 3 pijlers. Content is daar de eerste van. Ondertussen kent nagenoeg iedereen het gezegde: content is king. Helaas weet niet iedereen dat context queen is.

Het is niet meer voldoende om een blogbericht te schrijven van 300 woorden om dan op het zoekwoord te scoren waarover de tekst gaat. Ook (oa) de context moet goed zitten.

Content schrijven adhv zoekwoordonderzoek

Geen idee waarover je contentzoekwoordonderzoek content strategie moet schrijven? Dan kan een zoekwoordonderzoek daar verder bij helpen. Een zoekwoordonderzoek omvat een uitgebreid onderzoek waarbij er gezocht wordt naar zoekopdrachten/onderwerpen die jouw doelpubliek interessant vinden. Aan de hand van de vragen die de mensen uit je doelpubliek hebben kan er content gecreëerd worden.

 

content strategieContent strategie

Om een goede content strategie op te maken begin je best met een online marketing strategie. In deze online marketing strategie zit dan de content strategie verweven. Zo kom je tot een (groter) doordacht plan om de komende maanden content te creëeren over onderwerpen die de SEO van je website ten goede komt. De content strategie kan in de vorm van een tijdslijn zijn met vooraf opgestelde onderwerpen waarbij titel en inhoud reeds bepaald is. Al laat je best ook wat ruimte over om op de actualiteit in te kunnen spelen.

Een content strategie behelst echter meer dan enkel een tijdslijn met waarover er wanneer moet geschreven worden. Ook de kanalen waarop de content verspreid zal worden moet hierin opgenomen worden. En dat is niet altijd hetzelfde.

Het belangrijkste van content is dat je dit schrijft voor mensen. Niet voor zoekmachines. Uiteindelijk zijn het mensen die je website bezoeken en die je moet kunnen overtuigen om klant te worden middels kwalitatieve content. Gevonden worden op zoekwoorden met een hoog zoekvolume heeft anders geen enkele zin.
Bedenk ook altijd wat de toegevoegde waarde van je content is voor die bezoekers. What’s in it for them? Wordt er een vraag mee beantwoord? Lost het een bepaald probleem op? …

Zelf content schrijven?

Er zijn genoeg zelf content schrijvenbureau’s/freelance copywriters die je kunnen helpen bij het creëeren van content.  Ook bij Compas werken we samen met enkele freelance copywriters die deze taak van jou op zich kunnen nemen. Echter, aangezien content op den duur wel wat kan kosten, is zelf content creëeren ook een optie. Uiteindelijk ken jij je klanten en diensten/producten het beste. In dat geval is het belangrijk om hier een duidelijke regeling rond te treffen. Wie zorgt voor de content? Met welke frequentie? Etc.

 

Overtuigd van de waarde van kwalitatieve content? Laten we dan samenzitten om je content strategie te bespreken. Contacteer ons!

Content voor je SEO-strategie?

We helpen je graag om goede content te creëren en zo beter gevonden te worden in Google.

Contacteer ons